Veelgestelde vragen

Abonnementen en tarieven

Heb je een vraag over lid worden, wijzigen, opzeggen, onze abonnementen of tarieven? Wellicht vind je hieronder het antwoord. Niet gevonden wat je zocht? Neem gerust contact met ons op.

Lid worden

Hoe word ik lid van Theek 5?

Op de pagina 'Lid worden' vind je alle informatie over onze abonnementen en kun je direct lid worden.

Let op Inwoners van gemeente Alphen-Chaam kunnen niet online lid worden. Kom hiervoor langs in bibliotheek Baarle of in één van onze andere 10 vestigingen.

Is mijn kind gratis lid van Theek 5?

Ja, kinderen van 0 tot 18 jaar zijn gratis lid van de bibliotheek. Wil je een lidmaatschap voor je kind afsluiten? Klik hier

Wat doet Theek 5 met mijn gegevens?

Bibliotheek Theek 5 verwerkt persoonsgegevens over jou omdat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt hebt. We beveiligen jouw persoonsgegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. We vertellen je graag welke gegevens dit zijn en wat we hiermee doen. Kijk hier voor alle informatie.

Wat zijn de algemene voorwaarden van het lidmaatschap?

Bekijk de 'Algemene voorwaarden lidmaatschap' of download het document als pdf.

Zijn er kortingen voor het lidmaatschap?

We vinden het belangrijk dat de bibliotheek voor iedereen toegankelijk is. Ook voor mensen die minder te besteden hebben. Daarom heeft Theek 5 contact gelegd met de gemeenten in het werkgebied om afspraken te maken over bijdragen voor bibliotheekabonnementen. De mogelijkheden zijn per gemeente verschillend. Kijk hier voor alle informatie.

Abonnementen

Hoe betaal ik de contributie van mijn lidmaatschap?

Het makkelijkste betaal je de contributie via automatische incasso. Je kunt hiervoor het machtigingsformulier invullen. Je kunt het ook overmaken via Ideal via Mijn Theek 5.

Hoe kan ik de Theek 5 Cadeaukaart gebruiken?

Bij het abonnement SchatRIJK ontvang je jaarlijks een cadeaukaart t.w.v. € 20. Deze kun je besteden aan alle activiteiten en cursussen van Bibliotheek Theek 5. Bekijk het actuele programma of bij onze partners zoals Donckhuys, Theater de Bussel en Cultuurcentrum Baarle. Zie het aanbod hieronder.

Je kunt je Cadeaukaart ophalen op vertoon van je lenerspas. De cadeaukaart is inwisselbaar bij medewerkers in de bibliotheek (niet online). Je kunt het bedrag van € 20,00 in één keer besteden of in delen van € 5,00.

Aanbod partners

Je kunt de Theek 5 Cadeaukaart ook inzetten voor aanbod van onze partners. Het aanbod van onze partners wordt nog uitgebreid.

  • Theater de Bussel I Torenstraat 10 Oosterhout I Cadeaukaart in te zetten voor filmaanbod en consumptie leescafé/Aan Tafel
  • Donckhuys I Hoge Ham 126 Dongen I Cadeaukaart in te zetten voor theater aanbod en consumptie in Grand café De Cammeleur
  • Cultuurcentrum Baarle I Pastoor de Katerstraat 7 Baarle-Nassau I Cadeaukaart in te zetten voor activiteiten van Cultuurcentrum Baarle

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

We vinden het jammer dat je overweegt om je abonnement op te zeggen. Als je je abonnement op wilt zeggen, verzoeken wij je dit formulier in te vullen en dan maken wij het in orde. Lees nog wel even onze algemene voorwaarden omtrent mogelijke restitutie.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Je logt in bij ‘Mijn Theek 5’ op de website of in de app en kunt daar je gegevens wijzigen.

Hoe regel ik de automatische incasso van mijn abonnement?

Je kunt het machtingsformulier invullen of kom even langs in de bibliotheek.

Hoe zet ik de automatische incasso van mijn abonnement stop?

Vul dit formulier in en stuur het op naar info@theek5.nl of breng het langs in een van onze vestigingen.

Ik ben mijn bibliotheekpas kwijt, wat moet ik doen?

Meld dit meteen via info@theek5.nl of in een van onze vestigingen. Je kunt een vervangende lenerspas aanvragen, deze kost € 3,50. Betalen kan via Ideal via 'Mijn Theek 5' of met pin in een aantal vestigingen.

Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen, hoe geef ik dit door?

Stuur een mail naar info@theek5.nl of bel met (085) 744 10 52. Vermeld in de e-mail in elk geval je naam, onderwerp en  jouw lidmaatschapsnummer (het nummer aan de rechterkant op de bibliotheekpas).

Kan ik mjn abonnement herroepen?

Wanneer je online een abonnement afsluit bij Bibliotheek Theek 5, heb je een bedenktermijn van 14 dagen. De bedenktermijn gaat in op de dag dat je het digitale aanmeldformulier hebt ingediend. Binnen de termijn van 14 dagen kun je de overeenkomst zonder opgave van redenen ontbinden door een e-mail te sturen aan info@theek5.nl. Vergeet niet hierin jouw lidmaatschapsnummer, naam, geboortedatum en adres te vermelden.

Ik heb mijn abonnement opgezegd en wil graag restitutie, hoe regel ik dit?

Stuur een e-mail aan info@theek5.nl. Vergeet niet hierin jouw lidmaatschapsnummer, naam, geboortedatum en adres te vermelden.

Het is niet mogelijk om je abonnement gedurende de eerste contractperiode van één jaar tussentijds op te zeggen. Er wordt in dit geval dan ook geen restitutie van abonnementsgelden verleend.

Bij tussentijdse opzegging nadat het abonnement is omgezet naar een abonnement voor onbepaalde tijd verleent de bibliotheek de lener van de bibliotheek, op verzoek, restitutie van het vooruitbetaalde abonnementsgeld vanaf de datum waarop het lidmaatschap eindigt, met inachtneming van één maand opzegtermijn. De restitutie bedraagt 1/12 van het betaalde abonnementsgeld voor elke volledige maand na beëindiging van het lidmaatschap. Indien de lener nog een opeisbare verplichting heeft jegens de bibliotheek wordt deze met de restitutie verrekend. De restitutie wordt niet contant verleend, maar alleen per bank overgemaakt.

Mag iemand anders mijn bibliotheekpas gebruiken?

Nee, de pas is persoonsgebonden. Met het abonnement SchatRIJK kun je gratis een partnerpas aanvragen in de bibliotheek. Een partnerpas is een extra pas die is gekoppeld aan het lidmaatschap van de hoofdlener. De persoon die de partnerpas ontvangt moet woonachtig zijn op hetzelfde adres en 18 jaar of ouder zijn.

Let op:
Met een partnerpas is het niet mogelijk een tweede e-bookaccount aan te maken bij www.onlinebibliotheek.nl/e-books, omdat je gebruik maakt van één abonnement.

Mijn bibliotheekpas is geblokkeerd, wat moet ik doen?

Het blokkeren van de pas kan allerlei redenen hebben. Log in op 'Mijn Theek 5', daar zie je al vaak wat de reden is. Staat de reden er niet bij, neem dan contact met ons op via info@theek5.nl of (085) 744 10 52.

Waar kan ik mijn Theek 5 Cadeaukaart ophalen?

Bij het abonnement SchatRIJK ontvang je jaarlijks een cadeaukaart t.w.v. € 20. Deze kun je in de maand september ophalen in één van de bibliotheken. Van te voren ontvang je hierover per e-mail nog een bericht. Nieuwe klanten krijgen de Theek 5 Cadeaukaart bij inschrijving.

Waar vind ik mijn lenersnummer?

De barcode van uw lenerskaart is het 14 cijferige nummer dat u aan de voorzijde van uw lenerspas rechtsboven de streepjescode ziet staan.

Waarom betaal ik € 3,95 extra bij betaling via een factuur?

Voor betaling via factuur/acceptgiro wordt, naast je abonnementskosten, een bedrag van € 3,95 gevraagd voor de benodigde administratieve handelingen. Wil je deze kosten besparen? Vul dan het machtigingsformulier in of kom langs in de bibliotheek.

Wanneer kom ik in aanmerking voor de Theek 5 Cadeaukaart?

Je ontvangt de Cadeaukaart bij het afsluiten van het abonnement SchatRIJK.

Welke abonnementen heeft Theek 5?

Wij hebben de volgende abonnementen:

  • BelangRIJK; voor kinderen van 0-18 jaar (GRATIS)
  • RIJK (€44,95 per jaar bij automatische incasso)
  • SchatRIJK (€69,95 per jaar bij automatische incasso)

Bekijk hier het overzicht van de abonnementen en de uitleenvoorwaarden.

Gelden in het totale werkgebied van Theek 5 dezelfde abonnementen?

Nee, voor inwoners van Baarle-Nassau en Chaam gelden andere abonnementen, tarieven en uitleenvoorwaarden. Bekijk hier voor alle informatie.

Tarieven

Zijn er nog adere tarieven waar ik rekening mee moet houden?

Wij hanteren nog een aantal tarieven bijvoorbeeld bij verlies of schade.
Bekijk hier het overzicht.

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Neem dan contact op met onze klantenservice via info@theek5.nl of (085) 744 10 52. Onze klantenservice is bereikbaar op maandag t/m zaterdag van 12.00 tot 17.00 uur.

Vermeld in een e-mail in elk geval je naam, onderwerp en als je lid bent jouw lidmaatschapsnummer.

Terug naar de klantenservicepagina